VRIJEME JE ZA KAVU !! 

Još jedan put latinski narodi su imali pravo: espresso kava koja se pije vrlo rado u našim domovima ili barovima, je kava koja ne izaziva nikakve štetne učinke po naše zdravlje. Jedno skorašnje kliničko istraživanje, objavljeno u USA, opovrglo je ustvari, dosadašnja ubjeđenja kako pijenje kava ima štetne učinke na srce. Kod osoba koje uobičajeno piju kavu nije se dokazalo da postoji nikakva povećana učestalost poboljavanja zbog bolesti srčano-žilnog sustava (infarkt) ili moždanog udara (iktus). Na to nisu utjecali niti količina popijene kave tijekom dana a niti unos kafeina u drugim oblicima (čaj, Coca-cola, čokolada). Iznenađuje međutim činjenica da dekafeinirana kava (kava bez kafeina) je dovela do jednog, mada dosta skromnog i bez većeg značenja, povećanja rizika poboljavanja od bolesti srčano-žilnog sustava.

Iz kliničke studije proizilazi da je najzdravija kava, kava espresso, spravljena na italijanski način. Ona sadržava mnogo manje kafeina od tkz. “produženih” kava spravljenih procesom spore filtracije. Velika kava, spravljena na tkz. njemački način, sadrži veću količinu masnih tvari dobivenih filtracijom što može imati negativnih učinaka na vrijednosti kolesterola u krvi. Količine masnih tvari su još i veće kod tkz. "turske kave" budući da ne biva podložna nikakvoj filtraciji.

Međutim kako kava, tj. kafein ima jedan blaži vasokonstriktorni učinak, pijenje kave bi moglo zadati nekih problema osobama sa povišenim krvnim tlakom. Osim toga budući da kafein stimulira sekreciju gastričnog soka trebali bi je izbjegavati bolesnici koji pate od vrijeđi (ulkusa/čira) na želucu i dvanesniku. Isto tako, pijenje kave uveče, bi trebale izbjegavati osobe koje imaju problema sa snom, budući da kafein ima stimulativni učinak na sredičnji živčani sustav.

Ukoliko nemate gore navedenih smetnji, a i uživate u pijenju kave, onda ne oklijevajte "vrijeme je za kavu".


vrati se na početak