-
INTERNET PROUZROKUJE SAMOĆU ?!
-
JABUKE POMAŽU,
MASLINOVO ULJE I ČEŠNJAK NE…
-
VINO POMAŽE MOZGU
-
ECSTASY UGROŽAVA
PAMĆENJE
-
ZAŠTO NAKON
BY-PASSA OTKAZUJU BUBREZI ?
-
POČINJE
EKSPERIMENTIRANJE CIJEPIVA PROTIV SIDA/AIDSA-a NA LJUDIMA
-
VIŠE SEKSA, MANJE
SRČANIH UDARA
INTERNET PROUZROKUJE SAMOĆU ?!
Osobe koje u slobodno vrijeme redovno provode na Internetu
5 i više sati u toku tjedna, pokazuju jasne promjene u
ponašanju; manje vremena pridaju medjuljudskim kontaktima. Do
ovog zaključka došla je jedna klinička studija načinjena od
Stanford University. Medjutim, suprotno ovome, jedna druga
grupa stručnjaka je pokazala da mnoge osobe uspjevaju da
uspostave prisne komunikacije i veze putem telematske mreže,
koje inače ne bi bilo moguće uspostaviti na bilo koji drugi
način. (LOGIN)
JABUKE POMAŽU, MASLINOVO ULJE I ČEŠNJAK NE…
Dvije jabuke na dan mogu prevenirati nastanak
arterioskleroze u koronarnim krvnim žilama. Takozvani
antioksidanti koji se nalaze u sastavu voća neutraliziraju »štetni
kolesterol« (LDL-kolesterol) koji predstavlja jedan od
osnovnih čimbenika u nastanku zakrečenja krvnih žila. Manju
efikasnost ima češnjak, suprotno prijašnjem mišljenju da ova
široko upotrebljavana namirnica ima pozitivni učinak u
snižavanju kolesterola. Isto vrijedi i za maslinovo ulje;
njegov efekat na zdravlje je jednak ostalim biljnim uljima
koja se koriste u prehrani. Do ovih zaključaka su došli
američki, britanski i danski stručnjaci. (LOGIN)
VINO POMAŽE MOZGU
Još jedan pozitivan učinak vina; konzumiranje vina do jedne
litre na dan za muškarce, a za žene do pola litre na dan, ima
pozitivne učinke na mozak, smanjuje rizik od nastanka
demencije, kako vaskulanog tipa tako i Alzheimerovog tipa. Do
ovih saznanja došla je jedna studija provedena od strane
Dipartimento di Scienze Gerontologiche, Geriatriche e
Fisiatriche Katoličkog Univerziteta u Rimu, koja je razmatrala
15'807 osoba iznad 65 godina u 81 bolničkom centru. Studija je
publicirana u internacionalnom časopisu »Alcoholism: Clinical
and Experimental Research«.
»Piti umjereno – objašnjava Dr. Giuseppe Zuccalŕ, istraživač
gore navedenog Instituta – izgleda da prevenira nastanak
demencije kako vaskolarnog tipa tako i nastank Alzheimerove
bolesti. Isto tako ovo potvrdjuje već dokazano za srčani i
moždani udar. Na poseban način, umjereno konzumiranje alkohola,
ispod 40 g/dan za žene i ispod 80 g/dan za muškarce (navedene
vrijednosti odgovaraju 0.5-1l vina) – podvlači Dr. G. Zuccalŕ
– je udruženo umanjenjem kognitivnih smetnji u odnosu na osobe
koje ne piju: demencija je bila prisutna kod 19 % ispitanika
koji su redovno konzumirali alkohol za razliku od 29 %, kod
osoba suzdržanih od alkohola«. Medjutim, napominju istraživači
da je postotak demencije i kognitivnih smetnji mnogo veći kod
jakih i kroničnih alkoholičara. (ATS/ANSA)
ECSTASY UGROŽAVA PAMĆENJE
Testiranje memorije i snimanje mozga 22 bolesnika koji su
koristili Ecstasy, pokazalo je poremećaje u pamćenju i
oštećenja nekih moždanih stanica. Oštećenja su najizrazitija u
kortikalnom dijelu koji je povezan sa funkcijom pamćenja.
Uočeno je smanjenje gustoće receptora za neurotrasmiter
serotonin, koji utječe na raspoloženje. Nekada se smatralo da
Ecstasy najprije izaziva pojačano stvaranje serotonina, koji
se prestankom uzimanja droge smanji ispod granica normale.
Snimke bolesnika koji apstiniraju više od godinu dana nisu
pokazale trajna oštećenja receptora serotonina. Ipak, takvi
pacijenti imaju problema sa pamćenjem. Ustanovljeno je da je
poremećaj pamćenja proporcionalan dužini konzumiranja Ecstasya.
Treba naglasiti da je promjena nepovratna. (VITA)
ZAŠTO NAKON BY-PASSA OTKAZUJU BUBREZI ?
Američki znanstvenici vjeruju da su otkrili zašto kod jednog
od 12 pacijenata kojima je učinjena operacija koronarnog
by-passa dolazi do ozbiljnog oštećenja bubrega. Istraživači iz
Duke Medical Center iz New Orleans smatraju da se tijekom
operacije srca endotoksini, koji se normalno nalaze u
organizmu, oslobadjaju i ulaze u krvotok uzrokujući upalne
procese u bubrezima. Vjeruju da je oslobadjanje endotoksina
posljedica primjene stroja srce-pluća, pumpe koja tijekom
operacije održava krvotok. Zbog nastale upale bubrezi nisu u
stanju u potpunosti filtrirati krv, pa u bolesnika s
nedovoljnom količinom antitoksina koji neutraliziraju
oslobodjene toksine, dolazi do oštećenja bubrega. (VITA)
POČINJE EKSPERIMENTIRANJE CIJEPIVA PROTIV SIDA/AIDS-a NA
LJUDIMA
Prva eksperimentalna faza, cjepiva »nove generacije« (na bazi
DNK), protiv SIDA/AIDS-a, počeće sredinom 2002 na ljudima.
Dosada testirano na majmunima, cjepivo je dalo izvrsne
rezultate, što se isto očekuje i na 40 dragovoljaca koji su
uključeni u eksperimentalnu fazu ovog projekta koja počinje u
Australiji.
Objektiv ovoga novoga cijepiva je da se uspije stimulirati
imunološki sustav za produkciju tkz. T-linfocita ubica (Killer
T-linfociti), koji bi bili u stanju da napadnu i unište
stanice inficirane sa virusom HIV-a. Cjepivo sadrži oko 60 %
gena virusa HIV-a, bez modifikacija radi izbjegavanja
umnožavanja samog virusa. Dragovoljci će biti osobe bez rizika
za infekcije sa virusom HIV, i ako ova klinička studija pokaže
efikasnost cijepiva, daljnji testovi biće obavljeni na
azijskom kontinentu gdje infekcija sa virusom HIV-a ima
endemski karakter. (MYBESTLIFE)
VIŠE SEKSA, MANJE SRČANIH UDARA
Učestala seksualna aktivnost ne povećava rizik od nastanka
srčanog udara kod muškaraca srednje životne dobi; to
proizilazi iz jedne kliničke studije objavljene u u jednom
britanskom medicinskom časopisu posljednjih dana. Istraživanje
je bilo provedeno na skoro 1000 muškaraca, starosne dobi od 45
do 59 godina, tijekom 20 godina, u velškom mjestu Caerphilly.
Jedna četvrtina njih imalo je seksualne odnose bar dva puta u
toku tjedna, dok svaki peti od njih, seksualne odnose je imao
manje od jedan put mjesečno. Ostali učesnici u studiji se
nalaze izmedju ove dvije grupe. Ova klinička studija
zaključuje da ne postoje dokazi da učestala seksualna
aktivnost povećava rizik od srčanog napada. Naprotiv, oni koji
prakticiraju vodjenje ljubavi manje od jedan put mjesečno su
više izloženi iznenadnoj smrti zbog srčanih problema. (LA
REGIONE)
vrati se
na početak
|