-
LIJEK
PROTIV 100 BOLESTI
-
NISKOKALORIČNA
DIJETA ZUSTAVLJA RAK ?
-
SMANJITE RIZIK OD RAKA PROSTATE
-
TEST PLODNOSTI ZA NJU I NJEGA
-
NOVA TABLETA ZA “JUTRO POSLIJE”
-
VITAMIN C I VID
-
GLUKOZA ZA PAMĆENJE
-
PREMALO KOLESTEROLA POTIČE DEPRESIJU
-
ZA STARIJE SRCE NAJBOLJE SU OPERACIJE
-
MAČJA TRAVA PROTIV KOMARACA
LIJEK PROTIV 100 BOLESTI ?!
Ruske su novine ovih dana objavile kako je veterinar Vasilij
Britov iz okolice Vladivostoka patentirao cjepivo protiv raka
i brojnih drugih bolesti “s nevjerovatnom učinkovitošću”.
Testovi su, navodno, pokazali da se 9 od 10 njegovih
pacijenata, redom teško bolesnih, uspješno oporavilo. I to
nije sve - cjepivo je, kažu, učinkovito protiv više od 100
bolesti! Cijepivo se zasniva na trihineli, parazitu koji može
zaraziti životinje i ljude, a uzrokuje vrlo neugodnu i ponekad
po život opasnu bolest trihinelozu. Živi parazitski organizam
u cjepivu pomaže u borbi protiv raka, čira, artritisa i drugih
teških bolesti jačajući odbrambeni sustav. Britov je na ideju
o cjepivu došao još 1979 godine kada je vidio kako se neki
geolog odlično oporavio od trihineloze. Krenuo je, kaže,
istraživati i utvrdio kako nitko od ljudi ili životinja koji
su preboljeli trihinelozu nije dobio rak. Razvio je cjepivo i
testirao ga najprije na sebi, a zatim na brojnim pacijentima
očajnim zbog teških bolesti koje nisu mogli liječiti se
uobičajenim terapijama, pa su tražili bilo kakav drugi izlaz.
Iako pravno ilegalni, tretmani su, pišu ruske novine, bili
uspješni. Britov kaže da je njegov rad na cjepivu rezultat 20
godina istraživanja, a sada ga prepušta medicinskim službama
jer je njegova misija završena. Cijepivo se uzima u dvije doze
u razmaku od tri mjeseca i izaziva slične probleme kao
trihineloza. Pacijenti mogu patiti od groznice i bolova u
mišićima kroz 10 dana od cijepljenja. No paraziti su
“obradjeni” tako da ne izazivaju bolest. Britov je cjepivo
patentirao u 130 zemalja. Ozbiljna znanstvena zajednica još
ništa nije rekla o njemu. Iskustvo pak uči da, kao i brojne
dosadašnje vijesti o nevjerovatnim lijekovima, i ovu o
najnovijem čudu treba uzeti s golemom dozom opreza.
NISKOKALORIČNA
DIJETA ZUSTAVLJA RAK ?
Izraelski
znanstvenici razvili su matematički model da bi pokazali kako
je brzo napredujućim stanicama raka potrebno više kalorija
nego zdravim stanicama organizma. Budući da za to ipak nema
kliničkih dokaza, dijetetičari oboljelima od raka ne
preporučuju izgladnjivanje, iako smatraju da debljina i
nepravilna prehrana mogu povećati rizik od ove bolesti.
Dosadašnje studije pokazuju da je manji broj oboljelih od
nekih vrsta raka, primjerice raka želuca i dojki, u zemljama
gdje ljudi hranom unose malo kalorija, u odnosu na zemlje s
uobičajeno visikokaloričnom prehranom.
SMANJITE RIZIK OD
RAKA PROSTATE
Donedavno se samo
sumnjalo, a sada se pouzdano zna da konzumacija hrane sa mnogo
masnoće i izostanak tjelesnih aktivnosti povećavaju izgled za
oboljevanje od raka prostate. U prvoj studiji, objavljenoj u
rujanskom broju časopisa “Journal of Urology”, istraživači iz
Jonsson centra za rak Sveučilišta u Los Angelesu (UCLA) našli
su da dijeta s malo masnoće u kombinaciji s redovitim
vježbanjem usporava razvoj raka prostate do 30 %.
TEST PLODNOSTI ZA
NJU I NJEGA
Žene
koje strahuju zbog otkucaja biološkog
sata i muškarci
koji brinu o plivačkim
sposobnostima svojih spermija,
uskoro
će
kod kuće
moći
testirati svoju plodnost.
Umjesto pitanja liječnika,
krvnih testova i davanja uzoraka sperme,
parovi koji planiraju imati djecu moći
će
razinu hormona i kvalitetu sperme odrediti sami.
FERTELL,
prvi svjetski kućni
test
“za
nju i njega”,
moći
će
se početkom
sljedeće
godine kupiti u ljekarnama Europe i SAD-u.
Tržišna
je cijena za sada nepoznata.
Test sadrži
dvije
“napravice”
koje proizvodi
GENOSIS LTD,
britanska kompanija specijalizirana za dijagnostiku i
liječenje reproduktivnih poremećaja. Žene će mjeriti razinu
folikulostimulirajućeg hormona (FSH), a rezultat će doznati
preko 15-minutnog testiranja mokraće. Muškarci će na uzorku
sperme za pola sata vidjeti imaju li dovoljno pokretnih
spermija. Istraživanje na 170 muškaraca i 243 žene pokazalo je
da je FERTELL učinkovit u 95 % slučajeva.
NOVA TABLETA ZA
“JUTRO POSLIJE”
Žene bi uskoro
mogle dobiti novu i učinkovitiju kontracepcijsku pilulu za
“jutro poslije”, ako se usvoje rezultati istraživanja nedavno
objavljenog u časopisu “Lancet”. Stručnjaci svjetske
zdravstvene organizacije testirali su novi lijek na skoro 2000
pacijentica. Rezultati su pokazali nisku razinu trudnoća, a
žene su se neznatno žalile na neželjene učinke. Zaštita koja
se trenutno koristi spriječava oko 75 % trudnoća ako se pilula
uzme unutar 72 sata nakon snošaja bez zaštite. Sastoji se od
kombiniranog tretmana-dvije pilule koje su kombinacija
estrogena i progesterona uzimaju se odmah nakon snošaja, a
nakon 12 sati još dvije pilule. Znanstvenici sugeriraju da se
korištenjem samo progesteron levo-norgestrela u većim dozama
postižu znatno bolji rezultati. Postotak trudnoća je 1.1, dok
uz sadašnju, kombiniranu terapiju iznosi 3.2. rezultati su još
bolji ako se pilula uzme unutar 12 sati nakon snošaja.
Nuspojave poput mučnine i povraćanja znatno su smanjene.
VITAMIN C I VID
Najnovija
istraživanja pokazuju da redovit unos vitamina C vjerojatno
igra važnu ulogu u očuvanju vida i zdravlju očiju. Prema
rezultatima jedne studije, u žena koje su uzimale pripravke
vitamina C deset i više godina najmanja je incidencija sive
mrene (katarakte).
GLUKOZA ZA PAMĆENJE
Odavno se zna da je
glukoza izvor tjelesne energije i gorivo potrebno za rad
mozga. Novija otkrića pokazala su da hipokampus, dio mozga
važan za pamćenje, najviše pati u slučaju nedostatka glukoze.
Pokusima je pokazano da studenti, jednako kao i oboljeli od
Alzheimerove bolesti, bolje pamte nakon što popiju limunadu
zasladjenu šećerom nego limunadu zasladjenu umjetnim sladilom.
Medjutim, pogrešno bi bilo zaključiti da ćemo unošenjem
velikih količina šećera postati pametniji. Naprotiv, prevelika
količina šećera može negativno djelovati na pamćenje, a uz to
može imati i vrlo loše nutritivne posljedice.
PREMALO KOLESTEROLA
POTIČE DEPRESIJU
Poznato je da
visoka razina kolesterola u krvi može prouzročiti srčane
smetnje (smatra se da je optimalna vrijednost oko 5 mmol/l).
Medjutim, premalo kolesterola u krvi može negativno utjecati
na psihičko zdravlje. Nedavno objavljena njemačka studija
pokazala je da su muškarci s manje od 4.5 mmol/l kolesterola u
krvi skloniji depresijama od muškaraca kod kojih je ta
vrijednost izmedju 6-7 mmol/l. Kod žena ta nepovoljna granica
iznosi 4.14 mmol/l. Veza izmedju kolesterola i raspoloženja
objašnjava se ulogom kolesterola u stvaranju mnogih hormona
koji su odgovorni za ponašanje.
ZA STARIJE SRCE
NAJBOLJE SU OPERACIJE
Stariji bolesnici
koji pate od srčanih bolesti imaju dvostruko veće šanse za
kvalitetan život ako se podvrgnu operativnom zahvatu nego ako
se liječe lijekovima. Švicarski znanstvenici su proučavali
skupinu pacijenata starih prosječno 80 godina, koja je
bolovala od angine pektoris. Odredjeni broj bolesnika liječen
je lijekovima, a ostali su bili podvrgnuti angioplastici
(operativni postupak širenja koronarnih arterija), unatoč
riziku zbog dobi pacijenata. Pokazalo se da su pacijenti koji
su liječeni lijekovima imali dvostruko više problema, bilo da
se radilo o srčanom napadu, pogoršanju stanja ili čak smrti.
MAČJA TRAVA PROTIV
KOMARACA
Najdraža trava vaše
mačke postat će omiljena i vama ako puno vremena provodite na
otvorenom. Ulje koje sadrži mačja trava (Nepeta cataria) ima
oko 10 puta jače djelovanje protiv komaraca nego standardni
repelent. Istraživači s Državnog sveučilišta Iowe došli su do
tog zaključka usporedjujući ulje mačje trave s
dietil-m-toluamidom (DEET), glavnim sastojkom mnogih
komercijalnih repelenata. Ovo otkriće omogućit će uporabu
prirodnih saostojaka u preparatima protiv komaraca, što će za
sigurno imati manje štetnih posljedica od uporabe kemijskih
sredstava. Ulje mačje trave učinkovito je i protiv mušica i
žohara.
*korišten
materijal iz časopisa: “Vita” i “Doktor u kući”.
vrati se
na početak
|